Wahdatul calon Pas di Tenang

>> Isnin, Januari 17, 2011

TENANG: Normala Sudirman, bekas guru rasmi calon Pas pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Tenang menepati ramalan kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali mengatakan parti itu akan mengemukakan calon tempatan.

Firdaus Masod antara nama yang menjadi saingan Normala bukan anak tempatan tetapi dikatakan beliau tetap berpengaruh serta mesra dengan penduduk di situ.

Sementara itu, terdapat ura-ura Barisan Nasional (BN) juga akan menurunkan calon wanita untuk bertanding pada pilihan raya kecil berkenaan pada 30 Jan ini.

Andaian ini diperkuatkan lagi apabila Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, secara terbuka mencadangkan agar parti itu memilih Ketua Wanita Umno Labis, Haslinda Salleh sebagai calonnya.

Berasal dari Chaah, Haslinda, seorang ahli perniagaan, dikatakan antara tiga nama yang berpotensi diturunkan sebagai calon BN.

Dua yang lain ialah Rusdin Mahmud, penolong guru besar, yang juga timbalan ketua Umno Bahagian Labis dan Hashim Daud, bekas guru besar yang kini menyandang jawatan Naib Pengerusi Umno Bahagian Labis.

BN juga dijangka mengumumkan calonnya di Tenang pada 18 Januari manakala pada 16 Januari.

Mustafa berkata Katanya, mesyuarat telah memilih seorang daripada dua calon yang telah disenarai pendek oleh Pas Johor iaitu seorang daripada Pemuda dan seorang lagi mewakili Dewan Muslimat Pas.

"Mesyuarat (semalam) telah membuat keputusan calon yang akan mewakili Pas tetapi ia hanya akan diumumkan 16 Januari ini di Tenang," katanya di pejabat agung Pas, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

0 comments:

Catat Ulasan

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP