Israel makin menggila permainkan gencatan senjata

>> Selasa, Julai 22, 2008

RAMALLAH, PALESTIN: Penjajah Zionis Israel, makin menggila mempermainkan gencatan senjata dengan mengelidah secara paksa rumah awam dan perkampungan di Kota Nablus, wilayah utara Tebing Barat, Isnin lalu.
Mereka menculik 25 orang warga awam, diantaranya dua orang wanita salah satunya anggota dewan legislatif Palestin Muna Manshur.
Sumber tempatan mengatakan pasukan penjajah Zionis Israel menyerbu kota sekitar pukul 2 petang dan mengepung rumah Aleg Muna Manshur dekat rumah sakit pemerintah Rafidia. Pasukan penjajah Israel memasuki rumah secara paksa dan menyelongkar isi rumah. Mereka juga menahan anak-anak Muna Manshur setelah diikat dan ditangkap. Pasukan Israel juga menyita peralatan computer dan perabutan lain dalam rumah.
Pasukan Israel juga menyerbu tempat bersembunyi dan menculik 9 mahasiswa Universiti Nasional Najah selepas menyerang sejumlah mahasiswa dengan memukulan selepas berjaya menahan para pemuda di tempat perniagaan. Pasukan Israel juga menyita 6 komputer milik mahasiswa.
Dalam serbuan di Kota Nablus tersebut pasukan penjajah Israel juga menculik tokoh penting di bidang ekonomi dan sosial. Sumber menyebutkan terdengar suara ledakan ketika pasukan penjajah Israel melakukan penyerbuan dan menyelongkar rumah tersebut.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP