Mahu promosi Islam sebaliknya dituduh pengganas

>> Rabu, Julai 23, 2008

AMERIKA SYARIKAT: Kumpulan fanatik Amerika menentang rancangan sebuah organisasi muslim di sini untuk menjalankan kempen Islam mengenai Ramadan. Kumpulan tersebut menilai kegiatan badan muslim tersebut sebagai bentuk baru serangan teroris di Amerika.

Islamic Circle of North Amerika merupakan salah satu wadah warga Muslim Amerika merancang akan mengadakan kempen aman untuk memberikan informasi tentang Islam yang sebenar.

Informasi tentang akhlak Rasulullah Muhammad Saw, yang selama ini banyak disampaikan secara bias oleh media massa Barat. Kampan itu dijangka dilakukan ketika menyambut Ramadan pada bulan September depan. Mereka akan membuat poster iklan tentang Islam serta tentang Nabi Muhammad saw yang akan dipasang di keretapi bawah tanah di New York City sepanjang bulan Ramadan.

Namun kumpulan di AS itu menentang kegiatan tersebut. Mereka mengatakan, promosi keIslaman yang dilakukan bertepatan dengan bulan ketika berlakunya serangan 11 September yang menghancurkan menara berkembar World Trade Center di New York, dan itu merupakan bentuk baru serangan teroris ke negara AS.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP