Lagu `My Mother' popular di TV tetapi sekarang langsung tidak siar

>> Isnin, Mei 11, 2009

Kita tidak tahu apa sebabnya. Lagu yang sering disiar di RTM satu atau dua dan cukup popular dikalangan kanak-kanak dan para ibu, tiba-tiba senyap begitu sahaja.
Ada juga kalangan memberitahu lagu tersebut tidak disenangi orang kafir kerana bimbang anak-anak kecil mereka suka pada Islam. Memang lagu tersebut cukup menarik dan RTM akan jadi salah satu bidang dahwah jika berterusan menyiarkan lagu tersebut.
Tetapi kalau takut atau nak jaga hati orang kafir maka malanglah RTM mengalah kepada yang tidak betul.
Bertambah dua kali malang sebagai negara Islam kita takut mahu siar hak kita dalam negara kita.
Apakah hak kita orang Islam jadi warga kelas dua?
Mendengar lagu itu kita sebagai bapa pun turut terharu kerana bila melihat anak-anak meminati lagu tersebut bertambah rapat dengan ibunya.
Bagi bapa ia naluri lelaki. Tidak kisah anaknya hendak menyanginya atau tidak tetapi yang penting anak mesti sayang kepada ibu.
Mesti hormat dan patuh dengan ibu. Kalau anak kita buat perangai dengan ibunya kita akan marah.
Tetapi kalau anak buat perangai dengan bapa, kita tidak kisah sangat. Yang penting hati ibu kena jaga, kerana mungkin kita sebagai bapa sibuk dalam menjaga hati ibu kita.
Inilah pusingan kasih sayang yang berlaku dalam Islam.
Ibu seorang perempuan disayangi dan dihormati anaknya dari lelaki. Lelaki kena mematuhi ibunya daripada isterinya. Penghormatan tinggi daripada lelaki terhadap perempuan.
Bagaimanapun lelaki bukan tidak ada yang taat kepadanya. Sudah tentu isterinya. Isterinya seorang perempuan mentaati suami seorang lelaki. Ini penghormatan orang perempuan terhadap lelaki.
Inilah pusingan penghormatan terhadap lelaki dan perempuan yang berlaku secara naluri jalinan kasih sayang.
Anda cari jalinan lelaki dan perempuan ini dalam pemikiran sekarang dan jahiliah. Adakah anda ketemui?
Apa yang mereka wujud adalah kecurigaan. Walaupun ada jalinan keluarga seperti perkahwinan tetapi lelaki dan perempuan curiga antara satu dengan lain.
Bimbit inilah mahu ditanam oleh musuh Islam dalam keluarga Islam supaya orang Islam benci kepada sistem kekeluargaan.
Musuh Islam terutama Yahudi tidak suka kepada sistem keluarga Islam kerana ia terbukti boleh melahirkan zuriat dalam institusi kekeluargaan yang kukuh menjadikan orang beriman.
Tokoh Ulama terkenal, Yusof Qardhawi menjawab hujah musuh Islam ini, dalam abad mendatang Islam lebih hebat daripada agama lain.
Antara hujah Yusof ialah umat Islam akan bertambah ramai. Ini kerana sistem kekeluargaan Islam yang kukuh berbanding sistem keluarga barat yang lemah serta kebebasan seks yang memusnahkan institusi keluarga.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP