V Sivakumar, Speaker yang diusung keluar Dun, di Kemaman malam ini

>> Ahad, Mei 17, 2009

Rakyat Terengganu berpeluang mendengar sendiri cerita bagaimana BN melantik ‘Speaker Haram’ Ganesan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak.
Speaker yang sah, V Sivakumar masih ditempat tetapi oleh berlaku perlantikan satu lagi Speaker. Peraturan yang amat melucukan.
Pengerusi Majlis Tindakan Dun (MTD) Chukai, Haji Hanafiah Mat Ramly berkata, MTD Chukai akan mengadakan program ‘1Malaysia Gelap Gelita’ pada malam ini, 17 Mei, Ahad, di Dataran Tok Guru Nik Aziz, Geliga, Kemaman.
Beliau berkata program tersebut yang dianjurakan oleh MTD tersebut akan dihadiri oleh penceramah jemputan V.Sivakumar yang juga Adun Tronoh diiringi oleh Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut.
“Objektif program tersebut adalah untuk mendedahkan kepada rakyat Terengganu, khususnya warga Kemaman dan Chukai tindakan rakus dan perlanggaran demokrasi yang dilakukan oleh Umno,” katanya yang menghubungi Buletinonline semalam.
Disamping penerangan dengan ceramah yang disampaikan, katanya, tayangan video ‘Tragedi Hitam Pelantikan Speaker Haram’ akan turut diadakan sebelum ceramah dimulakan.
Oleh itu, beliau menjemput seluruh rakyat beramai-ramai ‘turun’ ke Dun Chukai bagi mendengar V.Sivakumar secara ‘live’ buat kali pertamanya di negeri Terengganu.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP