Kenapa PAS mahu buat perbincangan Umno jadi isu tidak pula bila DAP dan PKR

>> Selasa, Jun 09, 2009

Sebelum ini kita dengar DAP dan PKR mahu mengadakan pertemuan dan kerjasama dengan Umno bagi menyelesaikan masalah kerajaan Perak.
Najib pula memberi respon daripada kenyataan kedua pemimpin parti itu Lim Kit Siang dan Datuk Seri, Anwar Ibrahim.
Kata Najib, boleh diadakan kerjasama dalam soal undang-undang dan menghormati peraturan seta perlembagaan tetapi bukan kerjasama pemerintahan.
Tiada siapa yang bising. Tiada siapa yang marah. Bila isu ini timbul.
Sebaliknya bila PAS mahu cadangkan satu gagasan atau konsep kerajaan perpaduan, semua pihak bising dan melenting.
Kenapa PAS tidak boleh membuat perbincangan dengan Umno bagi kepentingan nasional kenapa pula pihak lain boleh.
Kenapa ada yang bertanding Timbalan Presiden PAS boleh buat pertemuan dengan Chia So Lek dan Tengku Razaliegh tetapi kenapa bila PAS mahu bermuqabalah tidak boleh.
Kita harap ahli PAS jangan double standart. Bila kita mahu bincang bagi kepentingan bersama dan nasional kenapa perlu ada tangggapan negatif sedangkan bila pihak lain kita melihat secara positif.
Teruk sangat ke pemimpin kita sehingga kita tidak boleh melihat pemimpin kita mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno.
Sementara dalam keadaan lain kita rasa pemimpin parti lain mahu jumpa pemimpin Umno semua baik dan tidak curiga.
Harus ingat berpolitik mesti ke depan. Jangan kita ketinggalan nanti pihak lain yang ambil kesempatan dan akhirnya ia tidak menguntungkan kita.
Sementara ada pihak yang mengharap kita pula perlu mencari peluang. Jika tidak kita berpolitik sentiasa beku dan duduk dibawah ketiak lawan dan kawan.
Kita perlu bincangkan bersama isu ini diseminarkan sehingga ia boleh memberi natijah yang baik dan menguntungkan rakyat Malaysia.
Ia bukan hanya isu Melayu bahkan ia meliputi kepentingan orang Cina dan India serta masyarakat lain.
Jangan kita terlalu negetif dan keterlaluan curiga dengan kerjasama dengan Umno sedangkan ia sebuah gagasan dan konsep yang baik untuk rakyat satu Malaysia.

0 comments:

Catat Ulasan

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP