Baik anda tulis dalam note displin...disiplin....disiplin

>> Rabu, Februari 25, 2009

Itu kata Cikgu Azmi Abd Hamid, Presiden Teras menasihatkan mahasiswa UIA Gombak dalam satu forum malam tadi. Ikut tentatif program bermula pukul 9.00 tetapi terganjak jam 9.30.
Ini menteliti kita. Disiplin....disiplin....displin itu yang mesti dibaja.
Pada program di Dewan Kelab Cina Selangor yang dianjurkan PAS tengok posting saya sebelum ini bertajuk Pemimpin pemimpin sombong mereng dan inseng, pun masalah yang sama berlaku.
Saya pada mulanya mendapat tahu ada program mansuh PPSMI di Dewan Kelab Cina Selangor. Biasanya program di sana kalau dianjur DAP atau PKR biasanya bermula pukul 8 atau 8.30. Saya berlepas dari rumah pukul 8.30 anggaran sampai pukul 9.00.
Sampai di sana rupanya program belum bermula dan beberapa kawan memberitahu program mula pukul 9 malam. Saya bertanya siapa anjur kawan memberitahu PAS. Patut la sebab selain PAS yang anjur sudah tentu program dah mula.
PAS anjur dilewatkan ke pukul 9 mungkin dikira lepas solat Isyak. Kalau PKR atau DAP pukul 8 atau 8.30 sudah mula.
Tetapi satu masalahnya bila sampai di sana program belum mula walaupun jam sudah pukul 9. Malam tu pukul 9.30 lebih baru start. Mana silapnya? Ini kita kena panggil Cikgu Azmi bagi motivasi kat orang PAS.
Masa dok menunggu ceramah start jumpa pula sorang kawan dia ni geng unit amal. Buallah dengan dia tentang masa saya kata ada kalangan yang rasa dia hebat kalau dia datang lewat daripada jam yang ditetapkan. Feel macam ni turut menjadi ikutan pemimpin peringkat pertengahan dan seterusnya pemimpin peringkat bawahan.
Kalau panel ni datang awal dan masa ditetapkan tidak dianggap hebat. Pasal orang tidak ternanti-nanti akan beliau. Bila datang lewat ramai yang sambut dan umum kedatangan. Kan hebat tu. Nauzubillah... berlindung kita dengan perangai seumpama itu.

0 comments:

Catat Ulasan

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP