Pergi Gaza serah nyawa kepada Yahudi

>> Ahad, Februari 01, 2009

Al-Quran mengajar kita supaya mengenali golongan Yahudi ini yang tidak boleh dipercayai baik dalam mengadakan perjanjian ataupun gencatan senjata. Sebab itu dalam masa gencatan senjata Yahudi boleh serang bila-bila masa dia mahu.
Sementara kita yang mahu ke sana tidak ada jaminan kesalamatan. Kerajaaan Hamas Palestin belum begitu kuat untuk memberi jaminan kselamtan kepada mereka yang mahu datang ke Semenanjung Gaza.
Sebab itu yang sepatutnya ke sana ialah tentera Islam bukan pasuakan perubatan yang tidak boleh memberi jaminan keselamatan kepada petugas untuk ke sana.
Tentera negara-negara Islam mungkin dibawah OIC mesti ke sana sebagai pihak mengawal keselamatan umat Islam yang mahu member sumbangan dan membantu mangsa perang.
Sebab itu itu juga Malaysia sepatutnya hantar tentera mereka ke sana bukan bahagian perubatan.
Bahagian perubatan itu kita serah kepada pihak lain yang buat kerja. Sekarang kita tidak ada pasukan keselamatan untuk melindungi pihak ngo dan umat Islam yang mahu bertugas merawat umat Islam Palestin.
Kita tidak boleh mengharapkan kepercayaan bulat-buat kepada Yahudi tentang gencatan senjata. Tiada jaminan Yahudi mematuhi gencatan senajata. Bererti tiada jaminan nyawa orang-orang kita yang pergi ke sana selamat. Bila-bila masa kita boleh dibom.
Kalau bangunan PBB yahudi boleh bom apa hebatnya kita bagi Yahudi. Kalau land rover pasuakan keselamatan PBB dia boleh bom apa yang dia hairan umat Islam Malaysia atau negara lain.
Memang umat Islam tiada jaminan keselamatan. Kenyakinan mereka tentang syahid menyebabkan mereka tetap ke sana walaupun tiada jaminan keselamatan. Bagi ngo dan mereka yang tidak mempunyai kekuasaan itu tindakan yang betul.
Tetapi bagi tentera Malaysia ia tindakan yang salah. Salah kerana hanya menghantar pasukan perubatan bukan pasukan ketenteraan dan keselamatan untuk memberi jaminan keselamatan kepada pasuakan perubatan.
Tentera Malaysia ada peralatan ketenteraan dan lain-lain kenapa harus pergi ke Gaza tanpa senjata seolah serah nyawa kepada Yahudi. Kalau kamu mati dibom Yahudi memang patut kerana kamu serah nyawa dekat Yahudi.
Tetapi lainlah kalau kamu pergi Tebing Barat jadi geng Mahmod Abas. Tetapi itupun kamu harus ingat ejen Yahudi yang kebanyakaan orang di Tebing Barat orang Fatah la tu yang banyak beri maklumat kepada Yahudi sehingga ramai pejuang Islam Hamas mati di bom.
Maklumat diberikan sehingga mereka mampu menjejak persembunyian pejuang Hamas tersebut dan mengebom rumah pejuang.
Tetapi ada juga sedang mereka menjejak rumah pejuang Hamas mereka terkepung dengan pejuang Hamas. Jadi puak Yahudi mahu selamatkan tentera mereka meletakkan ejen ini sebagai petunjuka jalan mereka. Jadi kalau mati pun mati la ejen tu dulu. Yahudi ini mahu selematkan orang mereka dan tali barut ini perisai tentera mereka. Nasib la jadi tali barut Yahudi.

0 comments:

Catat Ulasan

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP