tentera kita tak payah jadi tentera jadi ngo perubatan lagi bagus

>> Rabu, Januari 28, 2009

Lepas habis perang di Semenanjung Gaza Palestin, maka tentera Malaysia kita bersuara mahu hantar pasukan perubatan ke Gaza mahu bantu rakyat Palestin katanya.
Kita dengar kita boleh ketawa pecah perut. Kenapa tentera tidak hantar pasukan perang dan peralatan perang lawan Yahudi. Kita bantu orang Islam yang sedang dilanyak Yahudi. Salah ke?
Secara tidak langsung juga tentera kita selamatkan nyawa orang Palestin di Gaza.
Kerja perubatan tu serah la kepada ngo perubatan dan doktor-doktor ramai yang mahu bertugas.
Atau tentera kita sudah tadok `batu'. Kata orang potong bagi makan anjing lagi baik.
Jadi kita tengok sia-sia sajalah kita adakan sidang khas Parlimen. Sekadar lepas geram sedangkan ada kuasa dan peralatan lebih hebat daripada pejuang Hamas tetapi takut.
Pejuang Hamas tu apa yang ada tetapi berani lawan Yahudi dengan kekuatan berkali ganda. Hamas ada apa? Tetapi Yahudi semua ada jet tempur, jet bunuh, helikopter sebut sahaja semua ada. Dekat darat pulak kereta kebal yang tak lut bersepah.
Hamas? Apa ada. Tetapi mereka berani kerana Allah. Mahu selamatkan agama Allah. Mahu selamatkan bumi Islam. Tetapi puak-puak yang mengaku Islam cuba mengelak katanya perang Yahudi itu bukan lawan agama.
KIta orang Islam sangat lah kecewa kita kata kalau perang itu bukan lawan Islam. Al-Quran dah banyak cerita kisah Yahudi. Yahudi pun tahu al-Quran ada cerita kisah dia dalam al-Quran. Dia pun tahu hadis Nabi saw. Sebab itu dia mahu hapus Hamas dan Hizbullah.
Puak Arab lain dia tak kisah sebab dia boleh sembelih macam dia sembelih Saddam Hussein. Masalah pada kita orang Islam sendiri tidak baca dan kaji al-Quran sebab itu Yahudi berani duduk ditengah negara orang-orang Islam seperti Lubnan, Jordan, Syria dan Mesir.
Tetapi kata Nabi saw masih terdapat golongan yang tinggal sekitar Baitulmaqdis yang tetap mempertahankan Islam mereka itu ialah Hamas dan Hizbullah.
Ulama Arab ni bila Hizbullah kena serang dia kata biarlah itu syiah tetapi bila Hamas kena serang dia senyap seribu bahasa.

0 comments:

Catat Ulasan

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP