Israel larang muslim masuk al-Aqsa

>> Selasa, Ogos 14, 2007


TENTERA Israel melarang warga Palestin yang ingin beribadah masuk ke Masjid al-Aqsa. Larangan itu diperlakukan kerana para penduduk Yahudi akan mengadakan adat keagamaan.
Pejabat berita Iran, IRNA mengutip kenyataan seorang pengurus Masjid al-Aqsa, Hijazi Abu Sanineh yang mengatakan bahawa tentera Israel membuat halangan di sekitar masjid dan memerintahkan pengurus masjid menutup masjid bagi warga Muslim Palestin untuk satu hari.
Sementara itu, di Tepi Barat, pasukan Zionis Israel kembali melakukan penyerbuan dan menangkap sedikitnya 20 warga Palestina.
Di Semenanjung Gaza, tentera Israel juga melakukan serangan udara dan menurut para petugas kesihatan di Gaza, serangan itu menyebabkan seorang warga Palestin mengalami luka serius.

Di Khan Younis, kelompok pejuang Palestin Jihad Islami terlibat pertempuran dengan tentera Israel dan salah seorang anggotanya tercedera dalam insiden tersebut. (ln/presstv)

1 comments:

Martial Artist 16 Ogos 2007 pada 9:49 PG  

Picture of Masjid al-Aqsa which you has shown here is not true. The real al-Aqsa is the black/dark doom one.The jews always propagandize to make sure al the muslim confuse about the real Masjid al-Aqsa.

Catat Ulasan

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP