Mesyuarat Khas PAS malam tadi: Jika ada pihak yang masih belum puas hati cuba cek hati kot dibimbangi dirasuk syaitan

>> Khamis, Oktober 29, 2009

Kita bersyukur hasil keputusan mesyuarat khas PAS malam tadi yang mendatangkan hasil member kesukaran kepada media kerajaan untuk memutar belit dan melagakan pemimpin PAS supaya bertambah pecah belah.

Kesepaduan dan keharmonian parti PAS masih mampu dipertahankan PAS walaupun media BN dan blog cuba melagakan kedua pemimpin tertinggi parti.

Jika ada pihak yang masih tidak berpuas hati maka selidik hati kerana takut digelapkan oleh syaitan yang meracun jiwa supaya terus melagakan pemimpin maka bergembira syaitan melihat pemimpin Islam terus berbalah dan pecah.

Kita sudah peringkat yang jauh dengan Nabi Muhammad saw sudah tentu banyak rintangan, cabaran, ujian malah fitnah. Kalau sahabat Nabi saw mereka boleh cerca apalah umat kemudian yang tidak pernah berjumpa Nabi saw.

Jika penulis blog yang masih tidak berpuas hati dan mempertikai keputusan mesyuarat maka pembaca perlu menilai penulisnya. Selidik penulis sebelum mempercayai 100 peratus.

Sebagai penulis kita perlu memberi keadilan kepada musuh kita bukan hanya mencari sasaran untuk terus menyerang sedangkan musuh kita tidak dapat pertahan dirinya dan membela dirinya. Adilkah kita?

Kita termasuk orang-orang yang menulis sudah tentu dibaca oleh kawan dan musuh jadi berjaga-jaga untuk keharmonian jemaah.

Kenapa kita tidak guna kepandaian kita untuk memecah belahkan musuh utama kita kenapa kita asyik mencari musuh dalaman kita?

Penulis hebat ini kalau berjaya memecah belahkan musuh maka hebatlah orangnya. Nabi saw semasa perang pernah menghantar sahabat yang hebat supaya memecah belahkan tentera musuh sebelum menghadapi perang. Tindakan itu berjaya dilakukan oleh sahabat sehingga musuh menjadi lemah akibat hasutan para sahabat Nabi saw yang akhirnya memecah belahkan persefahaman musuh.

Kita cari pengajaran yang baik dalam sirah Nabi saw untuk menentang musuh bukan menjadi senjata kita mencari dan membunuh musuh dalaman kita sesama jemaah.

Ingat pesanan para ulama: Orang Islam membunuh saudaranya orang Islam, maka dua-dua masuk neraka. Saya tidak pasti ia hadis atau tidak tetapi saya masih ingat ketika mengjadi kitab Bahru al-Madzi juzu 15 bab Fitnah karangan Muhammad Idris al-Marbawi

1 comments:

Tanpa Nama,  29 Oktober 2009 pada 3:37 PTG  

1. Ini menunjukkan de facto leader sebenar PAS

2. PAS mengamalkan kepimpinan yang bersifat autokratik.

3. Ramai pemimpin PAS yang berpotensi tetapi menentang UG akan diketepikan secara berperingkat menjelang PRU13. Mereka tidak akan terpilih menjadi calon.

4. PAS akan beransur-ansur menyertai BN bermula pada tahun 2010. Proses ini akan selesai menjelang 2011. Selepas 2011, PAS ialah komponen BN terbaru.

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP