Orang Umno masuk PAS mula bosan dengan Tok Guru Abdul Hadi Awang?

>> Ahad, Oktober 25, 2009

Malam tadi jumpa kawan lama di restoran mamak dekat Taman Melewar. Banyak perkara yang dibincangkan termasuk hal pergaduhan pemimpin dalaman PAS.

Namun begitu beliau nampaknya orang ikhlas dan tetap menghormati kedua pemimpin Tok Guru. Sebaliknya apa yang beliau sampaikan ialah berkenaan dengan kawan-kawan beliau yang beliau dakwah dahulu ajak masuk PAS.

Sebelum dua zaman perpecahan Umno iaitu zaman pertaman sehingga wujud parti semangat 46 beliau kesorangan di pejabat berkempen dan berdakwah supaya menyokong PAS. Ketika beliau lebih banyak dihina dan diejek. Selepas itu berlaku perpecahan antara kumpulan Mahathir dan Tengku Razaliegh Hamzah atau Ku Li maka ada kawan untuk beliau bercakap politik pembangkang.

Keadaan itu bertambah bila sekali lagi Umno berpecah iaitu Anwar dan Mahathir. Kali ini kawan beliau makin bertambah malah menjadi majoriti berbanding dahulu manoriti.

Sebaliknya selepas era Umno pecah kita mula terlihat era PAS pun kembali pecah. Kalau PAS dahulu pernah berlaku semasa Yang Dipertuanya, Datuk Asri sehingga Asri dipenghujung usianya masuk Umno.

Komen kawan saya, bagi kita tidak kisah dan tidak memperlihatkan ia satu yang bermaslaah sekiranya mahukan satu perubahan kepimpinan tetapi orang asal Umno yang masuk PAS kerana bosan dengan perpecahan Umno sudah mulai sertai PAS tetapi mereka tengok sama sahaja seperti dalam Umno.

Tambah kawan saya, orang Umno masuk PAS ni dah tahu apa perangai Umno. Jadi kalau Tok Guru Abdul Hadi tetapi mahu kerajaan perpaduan kita tidak akan sokong Abdul Hadi kita akan sokong Tok Guru Nik Aziz.

Ini suara-suara bekas orang Umno yang lebih banyak tahu penyakit dan zalimnya Umno daripada Tok Guru Abdul Hadi dan Mustafa Ali.

Pemimpin ni dia hanya rasa tekanan politik. Bila berkawan dapat semua tetapi orang bawah ni walaupun Umno tetapi kena tipu hidup-hidup. Cuba cerita tentang setinggan di Kuala Lumpur siapa yang tipu dan siapa kena tipu.

Pemimpin Umno atasan mahukan semua berjaya, pemimpin Umno peringkat bahagian jalankan kerja penipu. orang Umno bawahan mangsa tipu.

Itulah Umno jadi kenapa kita perlu gabung dengan Umno.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP