Mereka dah sedar `Scud' salah sasaran, kita bila lagi...

>> Sabtu, November 21, 2009

Ini saya main copy and paste je kat blog Depa kata. Dia nak marah takpa la, saay tak kenal dia, dia pun tak kenal saya. Lagi pun sudah jadi bahan umum.

Namun yang penting ada peringatan dan pengajaran kepada kita di sini. Kalau mereka sudah sedar kenapa kita tengah lena. Posting Depa tu pun kutip dari e-mail, maklumlah orang menulis kalau dah keybord dok bawah jari tak ingat dunia.

Makan pun boleh lupa, apa lagi sembahyang boleh terlewat jadinya. Kita ambil ia sebagai peringatan. Ya la kalau sudah `Scud' telah ubah menghala kita maka kita kena sedia penangkis.

Kalau peluru kita masih lagi serang kawan nanti ditambah `Scud' musuh maka hancurlah kita. Gembiranya Umno kerana musuh sudah tempang...

Saya malas nak bincang apa yang dia dok bincang tapi kalu nak tahu pi masuk blog tu. Apa yang penting bagi saya email tu beri pengajaran baik kepada kita juga. Bacalah...

SENAPANG MENGHALA KE LAWAN, PELURU MENGHALA KAT KAWAN...

Emel:

Saya tak faham dengan sikap sesetengah blogger/pengomen yang menggunakan ruang/blog kawan-kawan, seperti Depakata dan Detguaq untuk menghentam sesama sendiri.

Takkanlah depa ini pun sudah terasuk perangai pembangkang, membawa sifat hantu pembangkang dengan mencari salah kawan-kawan, lepas tu melepaskan geram membantai kawan-kawan sendiri juga.

Macam komen tukang gunting rambut di bawah posting YB PUN TAK TAHAN PANAS, bunyinya taklah sedap didengar. Tak ada cadangan sekadar hentam. Kita pun tak faham ke mana sebenarnya arah kawan-kawan kita ni (pengomen-pengomen itu).

Dalam peperangan siber yang wujud sekarang ni, yang kita nak perangi ialah musuh. Tapi belum pun angkatan musuh jatuh tergolek, kawan-kawan yang membantu berperang dengan musuh dihentam balik.

Medan kita sekarang ialah berhadapan dengan musuh yang mesti kita hancurkan habis-habisan. Jika kehabisan peluru (idea) pun, kita terus berperang. Jangan berpatah balik tembak kawan-kawan.

Saya salute komen kepala angin di bawah posting yang sama. Walaupun komennya tajam menusuk hati dengan lima perkara yang dibangkitkan, ia amat memberi kesan supaya kita bekerja, berusaha dengan segala macam cara. Apa yang ditegur oleh kepala angin itu patut dijadikan teladan.

Ini, dalam keadaan kita tengah sedap hentam pembangkang, hentam Nik Aziz dengan rasuah dan sebagainya, tiba-tiba kita kata mengata sesama sendiri.

Sejuta harapan saya, jika boleh, mulai sekarang kerja hentam-menghentam sesama sendiri ni eloklah dihentikan. Setakat nak komen sikit-sikit tu ok la..

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP