Susah dengan jenis sakit hati tidak bertempat

>> Isnin, November 23, 2009

Saya pun tidak faham apa perangai bloggers ni. Bila penulis blog hentam Husam, dia tuduh bloggers tu geng kerajaan perpaduan (UG).

Sedangkan kalau kita dok perhati blog yang balun Husam selepas kuncunya, Syed Azidi dipecat daripada PMBK, adalah geng mereka ketika membelasah Tok Guru Abdul Hadi Awang dan puak sealiran Presiden.

Siapa tidak tahu bloggers yang hebat dan hits tinggi dikuasai Husam. Malah mana-mana blog yang puji dan angkat ekor dia, Husam boleh menghubungi terus ucap terima kasih. Penulis blog apa lagi, bila dah pemimpin konteks mereka secara langsung maka kembang buntut.

Husam ni pun pandai berlakun dengan wartawan harakah bukan main sombong tetap bila dekat pemilihan baik semacam.

Penulis blog pemburu syahid misalnya, beliau ini orang anti UG. Orang kuat sokong Husam juga tetapi bila belaan Husam dok pukul kawan kamcing dia Ariffahmi maka dia pulak seronok serang Husam dan hantu Husam.

Tengok sahaja semasa Husam bertanding pemilihan pimpinan PAS Jun tahun lepas, boleh dikatakan semua blog sokong dia tetapi bila nanah busuk dah mula keluar baru orang sedar siapa dia.

(Gambar ni jumpa ya ke tidak nilai dia tu saya tak tahu tapi tengok la kalau betul rumah Arif)

Stetament Syed Azidi yang dok kata beliau kerja untuk Husam, memecah kerahsiaan beliau selama ini. Tidak ada orag nak konspirasi mahu jatuhkan Husam tetapi konspirasi dia sudah jadi nanah... membusuk. Barang busuk lama-lama menggelodak keluar. Akhirnya orang pun tahu siapa yang busuk.

Sekarang puak-puak blog Husam sudah bertengkar sesama sendiri. Mana yang masih pro Husam mahu Ariffahmi letak jawatan.

Bagi saya Ariffahmi duduk kat CEO PMBK pasal dia ada kelayakan. Pemilihan berdasarkan merit. Pemilihan dia sebagai CEO berdasarkan kroni mungkin ada tetapi ditempat kedua.

Apa yang jelasnya dia ada kelayakan pertama keilmuan dia dan kedua kelayakan dia sebagai menentu Tok Guru Nik Abdul Aziz. Pemilihan berdasarkan pertalian keluarga ditempat kedua bukan pertama.

Ini berlainan dengan perlantikan Syed Azidi dalam PMBK oleh Husam. Apakah dia layak duduk disitu kerana orang kenal dia dalam bidang sebaran am dan sewaktu dengannya.

Jadi jelas dan nyata kriteria pertama Syed Azidi ialah kroni kerana dia rapat dengan Husam dan begitu juga sebaliknya Husam boleh mempergunakan Syed Azidi sebagaimana yang diberitahu Syed Azidi.

Jadi jelas langsung tidak berdasarkan faktor kelayakan untuk ditempatkan di situ. Maka kerana kroni itulah banyak kita tengok projek juta ringgit hangus begitu sahaja.

Orang semacam Kelab Greenboc hanya tahu membuat tuduhan melulu apabila menuduh kumpulan UG mahu jatuhkan Husam.

Kumpulan UG sudah sedar siapa puak Husam. Mereka sanggup guna orang luar jatuhkan pemimpin mereka tetapi bukan ini cara untuk membelas dendam kerana mereka sedar Allah SWT itu lebih berkuasa dan tunggu sahaja Allah SWT mendedahkan segalanya. Kalau tidak diatas dunia mungkin di akhirat.

Namun begitu apa yang jelas bila berlaku pertembungan Husam, Ariffahmi dan Syed Azidi dan seumpamanya seperti itu, maka jelas Allah SWT telah mendedahkan siapa sebenar berperanan mahu mengkucar-kacirkan PAS.

Allah SWT boleh bayar `cash' atas dunia kalau dia mahu. Dan apa yang berlaku sepatutnya ia diambil pengajaran bukan sebaliknya menuduh kumpulan UG yang buat auna.

Jenis penulis Greenboc ini yang banyak batu api dan suka dok lagi bagi berapi. Hati dia cukup sakit dengan isu UG maka dia tak terima bila Presiden kata kunci isu UG.

Jadi bukan orang UG yang bangkit isu UG tetapi orang seperti penulis Greenboc dan rakan sewaktu dengannya.

Saya malas nak taruk link kat sini jadi sapa mahu analisis semberono serta batu api Greenboc pergi saja kat bawah blog ni dibawah tajuk Terkini daripada blog dan klik tunjuk semua. Di situ boleh temui blog Greenboc dibawah tajuk Husam ulas mengenai berita di Mingguan.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP