Sapa larang Tok Guru Nik Abdul Aziz tulis blog

>> Selasa, November 10, 2009

Ini satu lagi jenis pensyarah kutip maklumat tepi jalan. Harap Hamirdhin dapat penjelasan sebenar daripada Ahli Jawatankuasa PAS Pusat atau yang menyebut tentang Tok Guru Nik Abdul Aziz tulis blog.

Jangan dengar cakap orang yang tidak jelas apa sebenarnya yagn dikehendaki pemimpin. Kalau lihat Hamirdhin ulas harakah tidak laku jadi boleh nilai la kat mana dia dapat maklumat. Tidak hebat sangat orang seperti ini kutip tepi jalan. Jangan sampai pengemis tepi jalan sudah la. Tentang tuduhan harakah tidak laku tu ada statistik. Kalau orang seperti Hamirdhin tidak mahu terikut-ikut perspesi buruk carilah maklumat semua akhbar harian yang lain. Laku ke tidak laku.

Tiada sesiapa yang melarang mana-mana pemimpin untuk menulis blog tetapi tulisan dalam blog mereka janganlah menceritakan hal mesyuarat parti dan hal dalaman parti. Sebagai pemimpin yang mempunyai kuasa tertinggi tidak perlu menyuarakan perkara dalaman parti dalam blog. Ini akhlak jemaah. Pemimpin boleh tegur secara terus kepada mana-mana pemimpin PAS yang mereka rasa tidak betul dengan parti melalui mesyuarat parti.

Ini akhlak. Jadi tidaklah yang dituduh suruh orang ini letak jawatan dibicara secara umum hingga orang Umno pun tahu.

Tengok blog Perdana Menteri satu malaysia tu ada ke dia cerita keburukan Mahathir. Ada ke dia mengumpat pemimpin Umno lain atau timbalannya. Jadi biar lah kita waras...

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP