Calon BN ada cita rasa orang muda berulang ke Golok

>> Isnin, April 06, 2009

Tidak pula diketahui sejauh mana kebenarannya tetapi mengikut orang-orang kampung memang kenal siapa beliau.
Bagi saya tak percaya pasal saya tak tengok. Mungkin pembaca kurang faham namun begitu saya boleh ceritakan begini.
Kalau di sebelah Pantai Timur Kelantan, Terengganu atau mungkin di Pahang, Kuala Lumpur dan Johor setiap kali buat rombongan tempat destinasi yang dituju kalau ke Thailand ialah Golok.
Golok ni dikaitkan dengan lelaki muda malah tua pun tidak kurang miang. Kalau sebut Golok memang tidak senonoh.
Namun begitu ada juga yang buat rombongan ke Golok hanya mahu mencari barangan murah. Niat itu memang bagus. Itu kalau ikut rombongan keluarga.
Tetapi lelaki ni lain sikit perangai bila sampai Golok.
Calon kita Ismail ni dikait dengan cerita Danok, Thailand. Saya ada bertanya kawan asal Bukit Gantang, Danok tu macam mana.
Dia kata lebih kurang Golok tempat orang cari makan hiburan. Saya kata balik tidaklah sepopular Golok. Lagipun sebelah sini orang lebih banyak dengan Padang Besar.
Tetapi kalau dah dengar cerita macam ini kita rasa eloklah pengundi pilih calon yang lebih baik semoga selamat dunia akhirat.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP