Bukan sahaja rasuah, perogol pun selamat kalau Umno

>> Jumaat, Februari 26, 2010

Papa Gomo bawa cerita lumrah dalam Umno. Kalau masuk Umno atau rakan sewaktu dalam BN maka selamatlah mereka daripada tindakan undang-undang walaupun sejahat dan sebensar mana jahatnya sama ada rasuah, rogol atau menamatkan nyawa orang sekalipun.

Mahu bukti? Tanya Datuk Jeffry Ketingan. Tak cukup lagi? Tanya Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bebas di Perak. Dahulu mereka ini Adun PKR. Hak ni semua kes rasuah.

Kalau kes rogol anda boleh tanya Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana dia ada sejarah hitam kes rogol bawah umur orang Umno. Samapi sekarang perogol tu happy manjang. Hak sengsaranya nenek budak perempuan kena rogol.

Kali ini Papa Gomo buat cerita pensyarah perogol Universiti Industri Selangor bila dibawah kerajaan negeri Selangor tetapi semasa kejadian dua tahun lalu di Universiti Putra Malaysia, tidak pula dia lapor kepada kerajaan Umno.

Atau Papa Gomo rasa kalau bawak kepada kerajaan Umno kes tu senyap begitu lah. Bila perogol tu duduk kat universiti bawah kerajaan negeri Selangor maka boleh buat isu konon nak pelekeh kerajaan Selangor.

Kalau kes itu betul polis kena siasat atau polis pun nak ikut stail Umno?

Laporan Malaysiakini berkaitan:

Blogger dakwa 'perogol' di universiti
Feb 25, 10 7:55pm

Seorang pegawai kanan Universiti Industri Selangor, yang didakwa sebagai 'perogol' dikatakan menjadi ancaman di kalangan mahasiswa di unviversiti berkenaan.

Papa Gomo, yang mengaku sebagai seorang blogger yang pro-Barisan Nasional menimbulkan isu berkenaan dalam blognya dan menggesa kerajaan negeri Selangor supaya segera bertindak.

"Menteri Besar Khalid Ibrahim mesti segera bertindak berhubung perkara itu. Bagaimana seseorang yang didakwa sebagai perogol boleh dibiarkan bergaul dengan pelajar?” soalnya ketika dihubungi menerusi email.

Secara sinisnya, beliau berkata individu yang dilantik awal tahun lalu, tidak sepatutnya dibenarkan memegang jawatan berkenaan meskipun beliau merupakan kroni menteri besar.

Pegawai kanan itu didakwa merogol seorang pelajar berusia 26 tahun ketika beliau mengajar di Universiti Putra Malaysia, dua tahun lalu.

Menurut laporan polis bertarikh 11 Mac 2009 yang diterbitkan di laman sesawang Papa Gomo, pelajar itu dirogol sebanyak tiga kali di pejabat pegawai berkenaan pada Disember 2008.

“Beliau mahu saya menjadi isteri ketiga, tetapi apabila saya enggan, dia merogol saya sambil mendakwa cara itu sahaja yang akan membuatkan saya berkahwin dengannya. Tetapi sehingga sekarang, beliau masih tidak mahu bertanggungjawab,” dakwa mangsa itu yang namanya telah dipadamkan dalam laporan polis berkenaan.

Balai polis Dengkil mengesahkan laporan polis telah dibuat. Bagaimanapun, pegawai penyiasat ASP Marina Hashim tidak mahu mengulas.

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP