Israel curi organ warga Haiti

>> Rabu, Januari 20, 2010

Haiti, Rabu, 20/01/2010: Kalau mayat Nabi saw, Yahudi rancang mahu curi apalah dengan organ orang Haiti.yang terkorban dalam tragedi gempa.

Israel dicurigai mempunya motif tertentu disebalik kebaikannya memberi bantuan kepada masyarakat Haiti yang tertimpa bencana gempa bumi dahsyat.

Sebuah rakaman video yang diposting di web Youtube mendedahkan kecurigaan bahawa delegasi Israel melakukan pencurian organ tubuh manusia daripada mangsa korban gempa di Haiti.

Rakaman video itu diposting hari Selasa (19 Jan) oleh T. West seorang warga negara Amerika Syarikat yang tinggal di Seattle, Washington dan anggota kumpulan AfriSynergy Productions.

Dalam rakaman video tersebut, West mengemukakan kecurigaannya bahawa kumpulan bantuan dari ketenteraan Israel yang dihantar ke Haiti kemungkinan terlibat dalam pencurian organ tubuh manusia daripada para anggota yang maut dalam gempa Haiti.

West, seperti dilaporkan web Ynet mengatakan bahawa ada sekelompok orang yang tidak mempunyai hati nurani sedang beroperasi di Haiti dan orang itu adalah anggota kumpulan penyelamat termasuk diantaranya tentara Israel.

Ia mengingatkan kembali kes pencurian organ tubuh manusia yang dilakukan tentera Israel di masa lalu dan pemantauan terhadap perbuatan itu sangat minima.

West menghimbau rakyat Haiti untuk saling melindungi warganya terhadap kumpulan medik yang datang ke negeri itu dengan kononnya ingin membantu pada hal mereka mencari wang daripada tragedi yang menimpa Haiti.

Kepada Ynet, West mengatakan, ia memberikan peringatan itu bukan kerana ia menentang Israel tapi ia sangat membenci ideologi Zionisme yang dianut Israel.

"Kita menyaksikan apa yang dilakukan Zionis Israel di Afrika Selatan dan Palestin. Daripada sejarah dan penderitaan kami, saya memahami apa yang sedang dialami rakyat Palestin," ujar West yang masih keturunan Afrika.

West yang bekerja sebagai jurnalis, pembawa acara talk show dan sukarelawan di kebanyakkan LSM itu menyatakan, ia menghargai kehadiran militia Israel yang ingin membantu mangsa gempa di Haiti tetapi ia mengingatkan bahawa di Haiti ketika ini, mayat bergelimpangan di mana-mana dan ada orang yang ingin mengeksploitasi mayat itu.

"Harus ada transparansi di Haiti," ujarnya.

Kemunculan rakaman video itu seakan menggugat kesedaran masyarakat antarabangsa terutama warga Haiti untuk lebih waspada dengan kehadiran kumpulan bantuan daripada luar negeri utamanya dari Israel.

Apalagi media massa belakangan ini memuji Israel yang dinilai cepat bertindak dengan mendirikan rumah sakit darurat di Haiti. Bahkan sekutu Israel, AS pun dianggap ketinggalan dalam memberikan bantuan kepada warga Haiti itu. (ln/prtv)

0 comments:

Catat Ulasan

Blog Archive

Jaringan

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP